Nikt nie odwołał zasad dotyczących obsługi klientów w Urzędzie Gminy, wynikających z konieczności zachowania bezpieczeństwa. Mieszkańcy i pracownicy zobowiązani są ich przestrzegać. Bezpośrednia obsługa klientów w wydziałach jest ograniczona. Najlepiej, najwygodniej, najbezpieczniej kontaktować się z urzędem zdalnie, załatwiać sprawy za pośrednictwem platformy e-Puap, poczty elektronicznej, telefonu, poczty.
Bezpośrednia obsługa mieszkańców dopuszczona jest w Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego (pokój 117). Dla własnej wygody i w celu uniknięcia kolejek trzeba umówić wizytę przez telefon, dzwoniąc pod 61 8100 644. Istnieje wtedy możliwość obsłużenia w pierwszej kolejności. Jeśli nie jest to wymagane, nie wchodzimy do biura z osobami towarzyszącymi. Jednocześnie może tam przebywać maksymalnie dwóch klientów.
Wejść do budynku można tylko od strony ulicy Stawnej. Obowiązkowo zasłaniamy usta i nos, dezynfekujemy ręce, przestrzegamy odstępy, poddajemy się mierzeniu temperatury, jeśli jest to stosowane. Do minimum ogranicza się organizowanie spotkań mieszkańców, posiedzeń komisji, zebrań wiejskich.
Obsługa mieszkańców bez wcześniejszego umówienia się wchodzi w grę, ale pierwszeństwo mają osoby, które z tego skorzystają.