Plan miejscowy dla obszaru przy ul. Jeziornej w Komornikach, obejmującego także były Green Hotel, wchodzi właśnie w życie. Umożliwia to formalne przekształcenie funkcji hotelowych na inne. Pierwszym etapem nadania obiektowi nowego życia jest wynajęcie tamtejszej restauracji.
Oto wyciąg z ogłoszonego przez wójta przetargu pisemnego nieograniczonego na oddanie w najem części budynku byłego Green Hotelu położonego w Komornikach przy ul. Jeziornej 1A, stanowiącego własność Gminy Komorniki w celu prowadzenia usług gastronomicznych – restauracja wraz z zapleczem restauracyjnym.
- Przedmiot przetargu:
Położenie: Komorniki, gmina Komorniki, część pomieszczeń restauracyjnych wraz z zapleczem gastronomicznym jest usytuowana na parterze i na kondygnacji podziemnej budynku byłego Green Hotelu w Komornikach przy ul. Jeziornej 1A
Oznaczenie geodezyjne: działka nr ewid. 7767, obręb Komorniki,
Powierzchnia części budynku przeznaczonej do najmu – powierzchnia użytkowa 594,60 m2
Przeznaczenie nieruchomości: Działka objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części wsi Komorniki w rejonie ulicy Jeziornej, zatwierdzonym Uchwałą Rady Gminy Komorniki nr XXIII/219/2025 z dnia 30 czerwca 2025 r. (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2025 r. poz.5732). Zgodnie z w/w planem, teren działki przeznaczony jest pod tereny usług – oznaczony symbolem [U].
Termin zagospodarowania: od dnia zawarcia umowy najmu. Okres najmu:5 lat. Sposób zagospodarowania: zgodnie z w/w planem zagospodarowania przestrzennego, działalność z zakresu realizacji usług gastronomicznych
Miesięczny czynsz najmu netto za 1 m2 – wysokość wywoławcza -25,00 zł netto/1 m2. Dodatkowo najemca jest zobowiązany do uiszczania opłat, tj. za zużytą energię elektryczną, wodę, ogrzewanie c.o., ścieki oraz wywóz odpadów komunalnych. Termin wnoszenia czynszu: regulowanie należności w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury. Zasady aktualizacji opłat: kwota czynszu podlega corocznej waloryzacji, przy czym pierwsza waloryzacja nastąpi w styczniu 2027 r. w oparciu o roczny wskaźnik towarów i usług konsumpcyjnych podawanych przez GUS.
- Wywoławcza wysokość opłaty z tytułu najmu:
Wywoławcza wysokość miesięcznego czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej wynosi 25,00 zł netto plus VAT. Cena wywoławcza stanowi wartość jednomiesięcznej stawki czynszu tj. 14.865,00 zł netto plus podatek VAT, co daje kwotę 18.283,95 zł brutto (słownie: osiemnaście tysięcy dwieście osiemdziesiąt trzy złotych 95/100).
Oprócz czynszu najmu Najemca zobowiązany jest uiszczać opłaty za ogrzewanie c.o. oraz wywóz odpadów komunalnych, a także opłaty za media na podstawie odrębnych umów zawartych przez Najemcę z dostawcami usług.
- Warunki oraz termin i miejsce przetargu:
- W przetargu mogą brać udział wyłącznie podmioty, których wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej obejmuje świadczenia usług związanych z gastronomią oraz odbędą osobiście wizję na nieruchomości, w co najmniej jednym z terminów wyznaczonych przez Wynajmującego.
- Wymaganym kryterium uczestnictwa w przetargu jest osobiste dokonanie wizji na nieruchomości, która musi zostać potwierdzona poprzez złożenie podpisu na liście obecności dostępnej podczas oględzin.
Oględzin nieruchomości można dokonać w dwóch terminach:
– termin I: 20.08.2025 r. w godzinach od 10:00 do 12:00,
– termin II: 08.09.2025 r. w godzinach od 10:00 do 12:00.
- Oferta złożona przez Oferenta musi dotyczyć najmu wszystkich pomieszczeń stanowiących przedmiot niniejszego przetargu.
- Każdy z Oferentów może przedstawić tylko jedną ofertę.
- Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie w Biurze Podawczym Urzędu Gminy Komorniki, ul. Stawna 1 (parter) do dnia 15.09.2025 r., do godz. 14:00. Koperta musi być opatrzona napisem: „Przetarg pisemny nieograniczony na wynajem części budynku byłego Green Hotelu położonego w Komornikach przy ul. Jeziornej 1A”.
- Oferta powinna być napisana w języku polskim. Natomiast w przypadku złożenia w ofercie dokumentów w języku obcym winny one zawierać tłumaczenie sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami musi być podpisana i zaparafowana na każdej stronie przez Oferenta lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta. W takiej sytuacji upoważnienie musi być dołączone do oferty.
- Oferta zostanie odrzucona w sytuacji, gdy Oferent nie spełnił określonych w przetargu warunków, oferta została złożona po wyznaczonym terminie lub gdy oferta jest niekompletna.
- Oferta powinna zawierać następujące dane:
- imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, adres Oferenta lub nazwę i adres siedziby, numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer KRS (jeżeli dotyczy),
- datę sporządzenia oferty, a w przypadku jej nie podania za datę sporządzenia oferty uznaje się datę złożenia oferty,
- proponowaną cenę na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
- aktualny odpis z KRS-u lub z CEiDG w zakresie prowadzonej działalności gastronomicznej,
- oświadczenie, że w stosunku do firmy nie wszczęto postępowania upadłościowego, układowego, likwidacyjnego, innego niż przekształcenia lub połączenia na druku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia,
- oświadczenie o nie figurowaniu jako dłużnik w biurach informacji gospodarczej na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia,
- zapewnienie o dostosowaniu przedmiotu najmu do obecnych przepisów prawa dotyczących prowadzonej tam działalności na druku stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia,
- oświadczenie Oferenta o niezaleganiu z opłacaniem podatków oraz z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, na druku stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego ogłoszenia,
- potwierdzenie wpłaty wadium,
- podpisane oświadczenie, że Oferent odbył wizję na nieruchomości stanowiącej przedmiot najmu, zapoznał się z informacją o nieruchomości i akceptuje jej stan bez zastrzeżeń, na druku stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego ogłoszenia
- podanie aktualnego numeru konta bankowego w celu zwrotu wadium, gdy zaistnieje taka konieczność na druku stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego ogłoszenia,
- potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną na druku stanowiącym załącznik
nr 8 do niniejszego ogłoszenia.
- Organizacja przetargu:
Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej:
- część jawna przetargu odbędzie się w dniu 15.09.2025r. o godz. 14:30, w obecności Oferentów, w urzędzie Gminy Komorniki ul. Stawna 1, w sali sesyjnej zlokalizowanej w części parterowej budynku – SALA 003.
Podczas części jawnej Komisja Przetargowa przeprowadzi następujące czynności: ustali liczbę otrzymanych ofert i otworzy koperty z ofertami i poinformuje o liczbie stron złożonej dokumentacji przez Oferentów oraz zadeklarowanej cenie.
- w części niejawnej, która odbędzie się bezpośrednio po części jawnej Komisja Przetargowa dokona szczegółowej analizy złożonych ofert oraz dokona wyboru oferty najkorzystniejszej.
Wszelkie wątpliwości rozstrzyga Komisja Przetargowa .Oferty niespełniające wymogów, o których mowa w ogłoszeniu, zostaną odrzucone. W uzasadnionych przypadkach Komisja Przetargowa zastrzega sobie prawo do wezwania Oferenta do uzupełnienia w terminie 3 dni złożonej dokumentacji przetargowej. Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu przez członków komisji. Oferent, który wygra przetarg, w terminie 3 dni od daty jego rozstrzygnięcia zostanie powiadomiony o fakcie wygrania przetargu oraz terminie i miejscu zawarcia umowy. Komisja Przetargowa wybierze oferenta, który zaoferował najwyższą cenę (równą bądź wyższą od ceny wywoławczej).
Uwaga: w przypadku złożenia równorzędnych ofert Komisja Przetargowa w terminie 7 dni zorganizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony, tylko dla Oferentów, którzy takie oferty złożyli.
- Wysokość wadium, forma, termin i miejsce jego wniesienia:
Jednym z warunków uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w pieniądzu w wysokości 20% ceny wywoławczej brutto tj. 3.656,79 zł (słownie: trzy tysiące sześćset pięćdziesiąt sześć złotych 79/100).
Wadium należy wnieść w pieniądzu, na konto Urzędu Gminy Komorniki, na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. nr: 56 1240 1747 1111 0000 1848 9057, do dnia 10.09.2025 roku.
Tytuł wpłaty wadium powinien wskazywać jednoznacznie Oferenta, którego dotyczy.
Za dzień wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto Urzędu Gminy Komorniki. Wadium wniesione przez Oferenta przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet czynszu najmu. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 7 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym, przelewem na rachunek bankowy Oferenta przetargu. Odwołanie przetargu, unieważnienie lub zamknięcie nie daje podstaw do naliczania odsetek od wpłaconego wadium. Wadium przepada na rzecz Gminy Komorniki, jeżeli oferent, który przetarg wygrał uchyli się od zawarcia umowy.
- Informacje dodatkowe:
Wójt Gminy Komorniki zastrzega sobie prawo odwołania, unieważnienia przetargu lub niewybrania którejkolwiek z ofert bez obowiązku podania przyczyny, niezwłocznie podając informację o odwołaniu przetargu do publicznej wiadomości, poprzez jej wywieszenie w siedzibie Urzędu Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, Komorniki.
Treść niniejszego ogłoszenia o przetargu podana zostanie do publicznej wiadomości poprzez: wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Komorniki, wejście ul. Stawna 1, Komorniki oraz zamieszczenie na stronie internetowej i stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Komorniki w zakładce ogłoszenia o przetargach i komunikaty. Ponadto wyciąg z ogłoszenia został zamieszczony w prasie o zasięgu regionalnym.
Dodatkowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać telefonicznie w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Zarządzania Mieniem, piętro II w pokoju nr 107, tel. 61/8 100 089 lub w pokoju nr 200, tel. 61/8 100 666.