Komenda Główna Policji wspólnie z Telewizją Plus oraz Fundacja „Pod Dębem” realizuję kampanię społeczną pn. #ZnamTeNumery . Adresowana jest ona do seniorów i ich bliskich, a jej głównymi założeniami są:
1. Uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
2. Poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
3. Posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);
4. Zapamiętanie motta „sprawdzaj, nie ufaj” – czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.
W ramach kampanii Komenda Główna Policji wspólnie z Telewizją Plus przygotowała materiały edukacyjne na strony internetowych www.znamtenumery.pl oraz na portalu policja.pl https://policja.pl/pol/aktualnosci/znamtenumery/40108,Kampania-spoleczna-ZnamTeNumery.html.