Od niedawna przejazd pod torami między Poznaniem a Plewiskami możliwy jest w kierunku id Junikowa. W poniedziałek, 10 lipca, kierowcy korzystać będą tamtędy jeździć w obu kierunkach. Tego dnia uruchomiony zostanie także ciąg pieszo-rowerowy pod wiaduktami. Równocześnie wprowadzony zostanie ruch wahadłowy, który pozwoli na realizację dalszych prac drogowych po obu stronach torów kolejowych.
W poniedziałek rano na dotychczas jednokierunkowym odcinku ul. Grunwaldzkiej, od Wołczyńskiej w stronę Plewisk, zostanie udostępniona druga część jezdni, co pozwoli na likwidację objazdu prowadzącego przez ulice Południową i Żytnią, dalej kierowcy będą mogli skorzystać z wjazdu pod wiadukty oraz kładkę pieszo-rowerową, a następnie jechać w stronę centrum Poznania.
Jak wiemy, budowa zintegrowanego węzła Grunwaldzka to wspólne przedsięwzięcie miasta Poznań, powiatu poznańskiego i gminy Komorniki. – To ogromna radość patrzeć, jak wizje i plany nabierają realnych kształtów. Już niedługo cała inwestycja dobiegnie końca, znacząco wpływając na układ komunikacyjny w tej części regionu. Jej powstanie jest doskonałym przykładem myślenia aglomeracyjnego, które przynosi konkretne rezultaty – twierdzi Jan Grabkowski, starosta poznański.
Poza bezkolizyjnym przejazdem pod torami powstaje także pętla autobusowa zintegrowana z przystankiem kolejowym Poznań Junikowo oraz parkingiem typu Park&Ride.
– Do zakończenia realizacji budowy węzła transportowego Grunwaldzka jeszcze sporo prac do wykonania, jednak przedterminowe udostępnienie mieszkańcom bezkolizyjnego przejazdu pod torami kolejowymi czyni mnie człowiekiem szczęśliwym. Walka o to trwała przez długie lata, była stresująca, ale determinacja i wreszcie współpraca ze starostą i prezydentem przyniosła sukces. Cieszę się bardzo i dziękuję wszystkim za wszelką pomoc i współpracę. Niech służy jak najlepiej naszym mieszkańcom i wszystkim użytkownikom – mówi Jan Broda, wójt gminy Komorniki.
– Uruchomienie przejazdu w stronę Poznania jest możliwe dzięki postępowi prac na ul. Wołczyńskiej oraz w rejonie jej skrzyżowania z ul. Grunwaldzką, a także dzięki zakończeniu zasadniczych robót na ul. Grunwaldzkiej od ul. Wołczyńskiej w kierunku Plewisk. Wykonawca będzie kontynuował prace nad docelowym układem drogowym, dlatego należy liczyć się z kolejnymi zmianami w organizacji ruchu w rejonie inwestycji – zapowiada Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Pozostałe zmiany planowane na 10 lipca dotyczą m.in. ul. Wołczyńskiej. Zostanie tam udostępniony drugi pas ruchu, co pozwoli na dojazd do ul. Grunwaldzkiej z kierunku Fabianowa. Tym samym zmieni się dojazd do Poznania – nie będzie już prowadził przez tymczasowy przejazd kolejowy, który zostanie niebawem zlikwidowany. Droga dojazdowa, służąca dotychczas kierowcom zmierzającym w kierunku Poznania, będzie pełniła docelową funkcję, tzn. poprowadzi do posesji przy ul. Grunwaldzkiej nr 410 i 412 oraz myjni samochodowej. W tym samym czasie rozpocznie się budowa docelowego układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Wołczyńskiej i Owsianej, dlatego konieczne jest wprowadzenie tam ruchu wahadłowego. Gdy wystąpi taka potrzeba, będzie on sterowany ręcznie. Aby ominąć odcinek objęty ruchem wahadłowym, kierowcy jadący z Fabianowa w kierunku Plewisk mogą korzystać z obecnego objazdu przez ul. Fabianowską.
Prace powodujące konieczność wprowadzenia 10 lipca ruchu wahadłowego rozpoczną się również po stronie Poznania – w rejonie skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. Piwoniową i Twardogórską. W zależności od etapu robót i natężenia ruchu, działać tam będzie sygnalizacja świetlna lub pojawiać się będą osoby kierujące ruchem ręcznie. Nie będzie możliwości przejazdu między ul. Szarotkową bezpośrednio przez ul. Piwoniową do ul. Grunwaldzkiej w kierunku centrum Poznania (objazd przez ul. Krokusową i Stokrotkową). Dojazd i dojście do posesji wzdłuż ul. Grunwaldzkiej na przebudowywanym odcinku będzie nadal możliwe. W dalszym ciągu nieprzejezdne będzie skrzyżowanie ul. Krobskiej i Twardogórskiej, co oznacza, że wyjazd z ul. Twardogórskiej do ul. Grunwaldzkiej możliwy będzie przez odcinek z ruchem wahadłowym.
Ul. Piwoniowa na odcinku między ul. Szarotkową i Grunwaldzką pozostaje jednokierunkową do ul. Grunwaldzkiej. Wyjazd będzie możliwy wyłącznie w kierunku Plewisk, a zatem nadal obowiązywał będzie objazd przez Stokrotkową i Krokusową. Dojazd od strony Plewisk również prowadzony będzie z wykorzystaniem istniejącego obecnie objazdu przez ul. Stokrotkową i Krokusową.
Zmiany wprowadzane 10 lipca będą istotne dla pasażerów autobusów. Oba przystanki Junikowo PKM zostaną przeniesione na odcinek ul. Grunwaldzkiej między ul. Stokrotkową i Strzelińską (rejon posesji nr 382-387). Powrót ruchu dwukierunkowego na ul. Grunwaldzkiej po stronie Plewisk oznacza także, że autobusy wrócą na swoją stałą trasę, a przystanki po stronie Plewisk będą czynne w docelowych miejscach. Szczegóły na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.
Z udostępnieniem przejścia i przejazdu rowerowego pod wiaduktami, zlikwidowane zostanie dotychczasowe przejście przez tory wzdłuż starego przebiegu ul. Grunwaldzkiej. Dojście do peronu nr 1 w kierunku w kierunku Palędzia zostanie jeszcze utrzymane wzdłuż dotychczasowego śladu ul. Grunwaldzkiej po stronie Poznania. Pasażerowie pociągów muszą kierować się z przejścia pod linią kolejową do rejonu ul. Piwoniowej i dalej przez ul. Grunwaldzką wzdłuż drogi tymczasowej na peron. Dojście do peronu nr 2 w kierunku Poznania nie zmieni się, tzn. nadal będzie przez teren budowanej pętli autobusowej. Piesi będą mogli poruszać się ul. Grunwaldzką na terenie Plewisk po obu stronach, a w części poznańskiej na odcinku od ul. Piwoniowej do ul. Strzelińskiej dostępny będzie wyłącznie chodnik wzdłuż zachodniej krawędzi ul. Grunwaldzkiej. Ul. Wołczyńska w Plewiskach w dalszym ciągu będzie dostępna dla pieszych po stronie południowej.
Rowerzyści muszą liczyć się z objazdem wynikającym z kontynuacji prac budowlanych na ul. Piwoniowej – tak jak w przypadku kierowców, nie będzie możliwy dojazd do ul. Grunwaldzkiej w kierunku Poznania, a także w dalszym ciągu obowiązywać będzie objazd z kierunku Plewisk do ul. Szarotkowej i Piwoniowej przez ul. Stokrotkową i Krokusową.
Rejon powstającego węzła Grunwaldzka jest nadal placem budowy i realizowane będą dalsze prace związane z docelowym układem drogowym, dlatego należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie lub polecenia osób kierujących ruchem.
W poniedziałek rano na dotychczas jednokierunkowym odcinku ul. Grunwaldzkiej, od Wołczyńskiej w stronę Plewisk, zostanie udostępniona druga część jezdni, co pozwoli na likwidację objazdu prowadzącego przez ulice Południową i Żytnią, dalej kierowcy będą mogli skorzystać z wjazdu pod wiadukty oraz kładkę pieszo-rowerową, a następnie jechać w stronę centrum Poznania.
Jak wiemy, budowa zintegrowanego węzła Grunwaldzka to wspólne przedsięwzięcie miasta Poznań, powiatu poznańskiego i gminy Komorniki. – To ogromna radość patrzeć, jak wizje i plany nabierają realnych kształtów. Już niedługo cała inwestycja dobiegnie końca, znacząco wpływając na układ komunikacyjny w tej części regionu. Jej powstanie jest doskonałym przykładem myślenia aglomeracyjnego, które przynosi konkretne rezultaty – twierdzi Jan Grabkowski, starosta poznański.
Poza bezkolizyjnym przejazdem pod torami powstaje także pętla autobusowa zintegrowana z przystankiem kolejowym Poznań Junikowo oraz parkingiem typu Park&Ride.
– Do zakończenia realizacji budowy węzła transportowego Grunwaldzka jeszcze sporo prac do wykonania, jednak przedterminowe udostępnienie mieszkańcom bezkolizyjnego przejazdu pod torami kolejowymi czyni mnie człowiekiem szczęśliwym. Walka o to trwała przez długie lata, była stresująca, ale determinacja i wreszcie współpraca ze starostą i prezydentem przyniosła sukces. Cieszę się bardzo i dziękuję wszystkim za wszelką pomoc i współpracę. Niech służy jak najlepiej naszym mieszkańcom i wszystkim użytkownikom – mówi Jan Broda, wójt gminy Komorniki.
– Uruchomienie przejazdu w stronę Poznania jest możliwe dzięki postępowi prac na ul. Wołczyńskiej oraz w rejonie jej skrzyżowania z ul. Grunwaldzką, a także dzięki zakończeniu zasadniczych robót na ul. Grunwaldzkiej od ul. Wołczyńskiej w kierunku Plewisk. Wykonawca będzie kontynuował prace nad docelowym układem drogowym, dlatego należy liczyć się z kolejnymi zmianami w organizacji ruchu w rejonie inwestycji – zapowiada Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Pozostałe zmiany planowane na 10 lipca dotyczą m.in. ul. Wołczyńskiej. Zostanie tam udostępniony drugi pas ruchu, co pozwoli na dojazd do ul. Grunwaldzkiej z kierunku Fabianowa. Tym samym zmieni się dojazd do Poznania – nie będzie już prowadził przez tymczasowy przejazd kolejowy, który zostanie niebawem zlikwidowany. Droga dojazdowa, służąca dotychczas kierowcom zmierzającym w kierunku Poznania, będzie pełniła docelową funkcję, tzn. poprowadzi do posesji przy ul. Grunwaldzkiej nr 410 i 412 oraz myjni samochodowej. W tym samym czasie rozpocznie się budowa docelowego układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Wołczyńskiej i Owsianej, dlatego konieczne jest wprowadzenie tam ruchu wahadłowego. Gdy wystąpi taka potrzeba, będzie on sterowany ręcznie. Aby ominąć odcinek objęty ruchem wahadłowym, kierowcy jadący z Fabianowa w kierunku Plewisk mogą korzystać z obecnego objazdu przez ul. Fabianowską.
Prace powodujące konieczność wprowadzenia 10 lipca ruchu wahadłowego rozpoczną się również po stronie Poznania – w rejonie skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. Piwoniową i Twardogórską. W zależności od etapu robót i natężenia ruchu, działać tam będzie sygnalizacja świetlna lub pojawiać się będą osoby kierujące ruchem ręcznie. Nie będzie możliwości przejazdu między ul. Szarotkową bezpośrednio przez ul. Piwoniową do ul. Grunwaldzkiej w kierunku centrum Poznania (objazd przez ul. Krokusową i Stokrotkową). Dojazd i dojście do posesji wzdłuż ul. Grunwaldzkiej na przebudowywanym odcinku będzie nadal możliwe. W dalszym ciągu nieprzejezdne będzie skrzyżowanie ul. Krobskiej i Twardogórskiej, co oznacza, że wyjazd z ul. Twardogórskiej do ul. Grunwaldzkiej możliwy będzie przez odcinek z ruchem wahadłowym.
Ul. Piwoniowa na odcinku między ul. Szarotkową i Grunwaldzką pozostaje jednokierunkową do ul. Grunwaldzkiej. Wyjazd będzie możliwy wyłącznie w kierunku Plewisk, a zatem nadal obowiązywał będzie objazd przez Stokrotkową i Krokusową. Dojazd od strony Plewisk również prowadzony będzie z wykorzystaniem istniejącego obecnie objazdu przez ul. Stokrotkową i Krokusową.
Zmiany wprowadzane 10 lipca będą istotne dla pasażerów autobusów. Oba przystanki Junikowo PKM zostaną przeniesione na odcinek ul. Grunwaldzkiej między ul. Stokrotkową i Strzelińską (rejon posesji nr 382-387). Powrót ruchu dwukierunkowego na ul. Grunwaldzkiej po stronie Plewisk oznacza także, że autobusy wrócą na swoją stałą trasę, a przystanki po stronie Plewisk będą czynne w docelowych miejscach. Szczegóły na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.
Z udostępnieniem przejścia i przejazdu rowerowego pod wiaduktami, zlikwidowane zostanie dotychczasowe przejście przez tory wzdłuż starego przebiegu ul. Grunwaldzkiej. Dojście do peronu nr 1 w kierunku w kierunku Palędzia zostanie jeszcze utrzymane wzdłuż dotychczasowego śladu ul. Grunwaldzkiej po stronie Poznania. Pasażerowie pociągów muszą kierować się z przejścia pod linią kolejową do rejonu ul. Piwoniowej i dalej przez ul. Grunwaldzką wzdłuż drogi tymczasowej na peron. Dojście do peronu nr 2 w kierunku Poznania nie zmieni się, tzn. nadal będzie przez teren budowanej pętli autobusowej. Piesi będą mogli poruszać się ul. Grunwaldzką na terenie Plewisk po obu stronach, a w części poznańskiej na odcinku od ul. Piwoniowej do ul. Strzelińskiej dostępny będzie wyłącznie chodnik wzdłuż zachodniej krawędzi ul. Grunwaldzkiej. Ul. Wołczyńska w Plewiskach w dalszym ciągu będzie dostępna dla pieszych po stronie południowej.
Rowerzyści muszą liczyć się z objazdem wynikającym z kontynuacji prac budowlanych na ul. Piwoniowej – tak jak w przypadku kierowców, nie będzie możliwy dojazd do ul. Grunwaldzkiej w kierunku Poznania, a także w dalszym ciągu obowiązywać będzie objazd z kierunku Plewisk do ul. Szarotkowej i Piwoniowej przez ul. Stokrotkową i Krokusową.
Rejon powstającego węzła Grunwaldzka jest nadal placem budowy i realizowane będą dalsze prace związane z docelowym układem drogowym, dlatego należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie lub polecenia osób kierujących ruchem.