Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej. Konsekwencje ponoszą klienci

Kilkutygodniowe opóźnienia w doręczaniu listów to ostatnio w gminie Komorniki norma. Perspektyw na poprawę nie widać. Lokalne problemy wynikają ze złej kondycji Poczty Polskiej.

Redakcja „Nowin Komornickich” często otrzymuje sygnały od mieszkańców gminy o złej pracy komornickiego urzędu pocztowego. Dodzwonić się tam nie sposób, a listy do skrzynek nigdy jeszcze nie trafiały z tak dużym późnieniem. – Poprosiłem, by wysyłano do mnie listy polecone, bo miałem nadzieję, że przynajmniej te otrzymam w miarę punktualnie. Było jeszcze gorzej, więc wolę już czekać na listy zwykłe – mówi nasz stały Czytelnik.

Inna osoba przekazuje nam konkretny przykład. List polecony został nadany 4 marca. Doręczono go 28 marca, czyli dopiero po 24 dniach. Internetowa usługa śledzenia przesyłek potwierdza te dane. Nasz Czytelnik próbował w tej sprawie interweniować, ale niczego nie uzyskał. Pracowników Poczty Polskiej nie interesuje, że listem poleconym przekazuje się ważne, także urzędowe informacje, więc opóźnienia mogą mieć poważne konsekwencje.

Panie pracujące w urzędzie pocztowym przy ul. Młyńskiej w Komornikach nie są zdziwione tą sytuacją. – Zgadza się, to teraz normalne zjawisko – potwierdzają. – Jesteśmy zawaleni listami, nie możemy się z tym szybko uporać. Przyłożyła się do tego ostatnio gmina, zasypała nas przesyłkami z wymiarem podatków.

Poczta Polska informuje (m.in. na swojej stronie internetowej), że listy priorytetowe, nadane przed godziną 15, zostaną doręczone następnego dnia. Natomiast w przypadku tzw. listu poleconego ekonomicznego termin usługi wynosi trzy dni. To jednak tylko teoria. Jak zauważyli mieszkańcy Komornik, bardziej realny bywa termin nie trzech dni, ale trzech tygodni.

Interweniować można w sytuacji, gdy list nie dotrze do adresata w ogóle. Reklamację nadawca ma prawo złożyć już po 14 dniach od daty wysłania przesyłki. Najpóźniej – rok po terminie. Czas odpowiedzi na reklamację nie może przekroczyć 30 dni. Za zaginięcie listu poleconego Poczta Polska wypłaci 50-krotność pobranej opłaty.

Poczta boryka się aktualnie z poważnymi problemami organizacyjnymi i finansowymi. Jej kasa jest pusta. Czeka na pieniądze z budżetu państwa, mające pokryć straty poniesione od 2021 roku. Tylko w ubiegłym roku straty te wyniosły prawie 700 milionów zł, a w tym już prawie 600 milionów. Konieczna jest jednak zgoda Urzędu Komunikacji Elektronicznej, co wymaga zapalenia zielonego światła przez Komisję Europejską, jak w przypadku każdej pomocy publicznej.

Obecny rząd musi więc sprzątać bałagan przejęty po poprzednim. Konsekwencje ponoszą pracownicy Poczty Polskiej, organizujący kolejne protesty. A także klienci, m.in. w gminie Komorniki.

[MEC id="834"]

TELEFON ALARMOWY

  • 112 – POLICJA, STRAŻ POŻARNA, POGOTOWIE RATUNKOWE

POLICJA

  • 997 – z telefonu stacjonarnego
  • 61 841 48 90 i 61 841 48 92 – Komisariat Policji w Komornikach
  • 519 064 516 – Dzielnicowy Rejonu Komorniki (lewa strona od ul. Poznańskiej)
  • 516 902 835 – Dzielnicowy Rejonu Komorniki (prawa strona od ul. Poznańskiej, Głuchowo, Chomęcice, Rosnowo, Rosnówko, Walerianowo)
  • 519 064 515 – Dzielnicowy Rejonu Plewiska (lewa strona od ul. Grunwaldzkiej)
  • 786 936 078 – Dzielnicowy Rejonu Plewiska (prawa strona od ul. Grunwaldzkiej)
  • 786 936 065 – Dzielnicowy Rejonu Wiry, Łęczyca, Szreniawa, Jarosławiec, Kątnik

STRAŻ GMINNA W KOMORNIKACH:

  • 986
  • 61 8107 303 – Komenda Straży Gminnej
  • 661 434 360 – patrol

STRAŻ POŻARNA:

  • 998 | 112
  • 61 651 78 90 – OSP Plewiska

ZDROWIE:

  • 999 | 112 – Pogotowie Ratunkowe:
  • 61 853 53 52 24h/dobę – Centrum Informacji Medycznej Tel-Med

Przychodnie Lekarskie:

  • 798 524 154 – Przychodnia Zespołu Lekarza Rodzinnego w Komornikach, ul. Stawna 7/11
  • 61 600 64 33, 61 600 64 34 – Centrum Medyczne Komorniki sp. z o.o. w Komornikach, ul. Stawna 7 (II piętro)
  • 61 651 76 41 – NZOZ KORAMED, Plewiska, ul. Grunwaldzka 571
  • 61 651 79 70 – NZOZ Twoja Przychodnia, Plewiska, ul. Grunwaldzka 508
  • 732 515 515 – Przychodnia Lekarza Rodzinnego Vita-Med, ul. Komornicka 192, Wiry, I Piętro (budynek SPOŁEM)
  • 61 839 10 30; 512 075 575 – NZOZ OMEDICA, Poznań, ul. Stęszewska 41

POGOTOWIE ENERGETYCZNE:

  • 991

POGOTOWIE GAZOWE:

  • 992

AUTOBUSY GMINNE:

  • 61 810 81 71

WODOCIĄGI GMINNE:

  • 607 678 199

KANALIZACJA GMINNA:

  • 604 411 611

ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY „CENTRUM ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW – SELEKT”:

  • 731 400 065
  • 731 400 095
  • 731 500 034