Przedstawiciele samorządu powiatowego i gminnego wizytowali wspólnie finansowane inwestycje w gminie Komorniki. Wicestarosta poznański Tomasz Łubiński, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Mirosław Wieloch, wiceprzewodniczący Rady Gminy Piotr Wiśniewski, radny Krzysztof Sznajder, Arkadiusz Klemczak z Urzędu Gminy oglądali budowę trasy rowerowej do Szreniawy i zbudowanej obwodnicy Głuchowa.
Trasa rowerowa z Komornik do Szreniawy, wzdłuż ulicy Jeziornej, zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku. Kosztuje ok. 2 miliony zł, z czego 85 procent to unijna dotacja, a pozostałą kwotą podzieliły się po połowie oba samorządy. Już dziś trasa przedstawia się imponująco, zmieniła wygląd fragmentu tzw. grajzerówki. Jeszcze ładniej się zrobi po pracach wykończeniowych, gdy pojawi się zieleń.
Droga będzie oświetlona nowoczesnymi lampami ledowymi, ma 3,5 metra szerokości, ok. kilometra długości, będzie służyła rowerzystom i pieszym. Kontrastuje z betonowymi płytami starej drogi, budowanej przez Niemców rękoma więźniów w czasie wojny, na użytek hitlerowskiego dygnitarza Arthura Greisera. Tam, gdzie została odsłonięta krawędź, widać jej konstrukcję.
W Komornikach zawiązał się komitet budowy tras rowerowych. W jego skład wchodzą radni Piotr Wiśniewski, Krzysztof Sznajder, Mirosław Wieloch. Postawili sobie za cel zbudowanie całej sieci takich dróg. Aktualnie projektowane jest połączenie Komornik i Plewisk, w planach jest przedłużenie trasy aż do Gołusek i Skórzewa. Powstanie też ring rowerowy prowadzący przez ulice Polną, Kolumba, Wspólną. Wizytowana trasa do Szreniawy jest więc elementem większego rowerowego przedsięwzięcia, które ma być realizowane w najbliższych latach.
Samorządowcy odwiedzili też obwodnicę Głuchowa, zbudowaną w dwóch etapach. Wyprowadzi z tej miejscowości ciężki ruch tranzytowy między węzłami trasy ekspresowej i autostrady. Będzie też służyła jako droga obsługująca tereny aktywizacji gospodarczej między Chomęcicami a Rosnowem. Koszt inwestycji – ok. 20 milionów zł. Dotację przekazał Fundusz Dróg Lokalnych, wkładem własnym podzieliły się samorządy gminny i powiatowy. 600 metrów trasy zbudowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica ma ok. 4 km długości. Pierwszy etap realizowała firma Eurovia, drugi Strabag. Dzięki tej inwestycji drogowej, co podkreślały osoby uczestniczące w wizji lokalnej, gmina będzie miała większe szanse na rozwój gospodarczy.