13 kwietnia dokonano odbioru instalacji fotowoltaiki zamontowanej na budynku Urzędu Gminy w Komornikach, realizowanej na postawie postępowania przetargowego przez Eko-Solar – Spółka z o.o. z Wszeradowa k. Namysłowa. Zainstalowana moc instalacji wynosi 48,6kWP. Instalacja składa się z:
– 120 szt. paneli/modułów fotowoltaicznych firmy Viessmann o mocy 405WP każdy
– 2 szt. inwerterów firmy Fronius
Została także zawarta umowa ze Spółką ENEA Operator, zgodnie z którą Urząd Gminy będzie w pierwszej kolejności wykorzystywał energię słoneczną na własne potrzeby, a nadwyżki odsprzedawał do sieci energetycznej.
Realizacja zadania została dofinasowana środkami z pożyczki zawartej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (www.wfosgw.poznan.pl) w Poznaniu w kwocie 165.000 zł. Łączny koszt zadania wyniósł 224.698,80 zł brutto.
19 kwietnia dokonano także odbioru zadania pn. „Zmiana ogrzewania z węglowego na gazowe w budynku komunalnym przy ul. Zakładowej w Komornikach” realizowanego przez Firmę TK Instalacje Krzysztof Tchorzewski z Gniezna. W ramach zadania zdemontowany został stary piec węglowy i zamontowane są 4 kotły gazowe dwufunkcyjne o mocy 24kW. Do 4 lokali komunalnych doprowadzona została nowa wewnętrzna instalacja gazowa, wymieniono instalację CO i CWU. Łączny koszt zadania wyniósł 235.906,20 zł brutto, w tym zaciągnięta pożyczka z WFOŚiGW w kwocie 100.000 zł.
Po prawidłowym rozliczeniu, spłacie rat i osiągnięciu zaplanowanego efektu ekologicznego Gmina będzie mogła ubiegać się o umorzenie 10% wartości obu umów.