Gdy we wrześniu, podczas jednych z zajęć kształtujących kreatywność, moje opowiadanie wywołało uśmiech na twarzach uczniów klasy 3d, nie spodziewałam się, że doświadczę magicznych chwil. Od powstania scenariusza przedstawienia do występu artystycznego zadziało się wiele pozytywnych, pięknych, wzruszających i pouczających rzeczy.
Uczennica Hania napisała scenariusz przedstawienia pt. „Niezwykła przygoda”, który przypadł do gustu kolegom i koleżankom z klasy. Chwilę później wszyscy zaczęli wchodzić w role, sami je rozdzielali i zamieniali swoje życie w świat zwierząt. W następnych tygodniach wszyscy tworzyli scenografię, przygotowywali stroje, maski i przyjmowali moje delikatne sugestie z uwagą. Tak oto powstawała podwójna niezwykła przygoda, ta ze scenariusza i nasza klasowa. Uczniowie wspaniale współpracowali zespołowo, w piękny sposób pracowali z emocjami i nad emocjami, dzielili się pomysłami, wspierali się i motywowali.
1 grudnia uczniowie klasy 3d wystąpili dla najbliższych, a 2 grudnia dla niezwykłych gości z Zespołu Szkół Specjalnych nr 102 im. Jana Pawła II w Poznaniu, dyrekcji SP 1 w Plewiskach oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych naszej szkoły. Tutaj zakończyła się niezwykła przygoda, która spowodowała, że trzecioklasiści pokonali lęk przed występami. Wzbogacili się o nowe doświadczenia, które mogły zaistnieć dzięki cotygodniowym zajęciom kształtującym kreatywność.
Czas wykorzystany podczas tych spotkań to skarbnica wiedzy dla dzieci i nauczyciela. To przestrzeń, której brakuje w szkolnictwie, a która jest tak bardzo potrzebna. Dlatego wyrażam swoje podziękowanie za możliwość prowadzenia zajęć i kieruję prośbę do pana wójta, by zajęcia kształtujące kreatywność trwały dla dobra dzieci, ich rozwoju i samorealizacji.
Kinga Dratwińska, wychowawca klasy 3d