Za własne pieniądze gminny przewoźnik kupił autobus miejski o napędzie hybrydowym (połączenie elektrycznego z wysokoprężnym silnikiem Diesla). To egzemplarz targowy, demonstracyjny z wyjątkową stylistyką wnętrza. Kosztował ok. 1,2 miliona zł brutto.
Producentem pojazdu typu Lion’s City 12C EfficientHybrid jest firma MAN. Powstał w 2022 roku i pokazywany był na targach w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dane techniczne: przebieg ok. 24.000 km, silnik: MAN D1556LOH20 o mocy 330 KM i pojemności 9037 ccm Moduł EfficientHybrid, norma emisji spalin: Euro 6e, skrzynia biegów: automatyczna ZF 6PAP1420B Ecolife, troje drzwi w układzie 2-2-2.
Wyposażenie dodatkowe: automatyczna klimatyzacja całego pojazdu, lusterka cyfrowe – system OptiView(tradycyjne lusterka zastąpione są systemem kamer zewnętrznych i monitorami wewnątrz pojazdu), asystent skrętu z funkcją system aktywnego wykrywania pieszego, rampa dla wózka inwalidzkiego, przyklęk, miejsce dla wózka inwalidzkiego, ergonomiczne siedzenia pasażerskie, ogrzewanie dodatkowe Webasto, zamknięta kabina kierowcy.
Flota PUK Komorniki liczy już 30 autobusów miejskich, a jej średni wiek to ok. 7,1 roku. W najbliższych planach wydziału transportowego spółki w 2024 roku jest zakup jednego nowego autobusu 12 metrowego z napędem hybrydowym.