Koronawirusem można się zarazić dosłownie wszędzie, a kto nie jest zaszczepiony, ryzykuje życiem – chorobę może przejść bardzo ciężko, trafić do szpitala. Choć władze państwowe nie uznają za celowe wprowadzenie surowych zasad i obostrzeń, wiele podmiotów ratuje się na własną rękę. Także samorząd gminy Komorniki, ograniczając, do odwołania, bezpośrednią obsługę klientów w wydziałach Urzędu Gminy.
Bardzo wygodnym, nie tylko w okresie pandemii, sposobem załatwiania urzędowych spraw jest korzystanie z platformy e-Puap, posługiwanie się telefonem, pocztą elektroniczną. Dopuszcza się wizytę w Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego (p. 117), ale chcąc uniknąć tłoku i czekania w kolejce, najlepiej umówić się telefonicznie (nr 61 8100 644).
Kto z tego skorzysta, zostanie obsłużony w pierwszej kolejności. Nie przychodźmy jednak do biura z osobami towarzyszącymi, wewnątrz może znaleźć się jednocześnie najwyżej dwóch klientów. Oczywiście konieczne jest zasłanianie ust i nosa, dezynfekowanie rąk, zachowanie odstępu.
Kto przyjdzie do Urzędu Gminy (korzystając z jedynego wejścia od strony ul. Stawnej), zostanie obsłużony, ale zawsze pierwszeństwo mają osoby umówione. Ograniczone do minimum jest organizowanie spotkań mieszkańców, posiedzeń komisji Rady Gminy, zebrań wiejskich.