Wójt Jan Broda, w związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa, troszcząc się o zdrowie mieszkańców i pracowników samorządu, zadecydował o maksymalnym ograniczeniu kontaktu bezpośredniego z Urzędem Gminy.
Od 16 marca zalecany jest zdalny kontakt z Urzędem. Składanie dokumentów powinno się odbywać drogą elektroniczną, przez platformę e-PUAP. Wszelkie pytania trzeba kierować na adres poczty elektronicznej sekretariat@komorniki.pl lub telefonicznie.
Do Urzędu Gminy Komorniki będzie otwarte tylko wejście A, od ul. Stawnej.
Bezpośredni kontakt z urzędem ograniczony zostaje do Biura Podawczego.
W przypadku braku możliwości przesłania dokumentów drogą elektroniczną, trzeba złożyć je wyłącznie w Biurze Podawczym Urzędu – w wejściu A będą znajdowały się pojemniki, w których należy zostawić pismo, wniosek, itp. Osobne pojemniki będą wydzielone dla spraw obywatelskich i USC.
Pisma, które klienci mieli odebrać osobiście w urzędzie, będą wysyłane pocztą. Klienci z zamiarem skorzystania z Punktu Kasowego Banku Pekao będą wpuszczani do budynku urzędu pojedynczo.
Do 26 marca wstrzymana została możliwość osobistego załatwiania spraw w wydziałach i referatach.
Sytuacja dynamicznie zmienia się, notuje się też spadek zasobów kadrowych w Urzędzie, więc standardowe terminy załatwiania spraw mogą ulec wydłużeniu.
Pobór podatków przez sołtysów zostaje zawieszony.