Okres przedświąteczny był wyjątkowo intensywny dla uczniów i uczennic szkół podstawowych w całej gminie Komorniki. Gminny Ośrodek Kultury we współpracy z Fundacją Projekty Edukacyjne zorganizował warsztaty dla każdej ze szkół z debaty oksfordzkiej.
Szkolenia zostały przeprowadzone w SP 1 i 2 Komorniki, SP 1 i 2 w Plewiskach, SP Wiry oraz SP Chomęcice przez wykwalikowanych trenerów: Julię Walczyńską, Grzegorza Chmiela i Dominika Furmaniaka. Wspomniana debata z każdym rokiem zyskuje na popularności, jest coraz częściej stosowanym narzędziem wpływającym na kształcenie kluczowych i potrzebnych umiejętności w społeczeństwie obywatelskim.
Debata oksfordzka skupia się na kulturalnej, merytorycznej dyskusji między stroną propozycji oraz opozycji. Narzędzie to pozwala rozwinąć poprawną argumentację i uczy, jak rzetelnie wybierać informacje, aby były one prawdziwe oraz aktualne. Drużyna w debacie oksfordzkiej składa się z czterech osób, przez co uczestnicy uczą się pracy w grupie i szacunku do zdania drugiego człowieka.
Przeprowadzenie warsztatów dla aż sześciu szkół podstawowych z gminy Komorniki znacząco zwiększyło świadomość społeczną młodych obywateli. Wzrosła też ich wiedza o łamaniu norm życia społecznego. Szacunek dla drugiego człowieka i jego poglądów jest fundamentalną wartością dla każdego świadomego obywatela.
Uczniowie 7 i 8 klas szkół podstawowych zdobyli niezbędną wiedzę do prowadzenia kulturalnej, opartej na faktach dyskusji. W trakcie projektu z osobami uczestniczącymi trenerzy pracowali nad różnymi zagadnieniami i tezami. Mając na celu zwiększenie świadomości i kształtowanie wyedukowanego człowieka, podczas trwania projektu trenerzy z uczniami i uczennicami poruszyli tematy dotyczące życia społecznego i aktualnych problemów społecznych.
Z uwagi na sytuację pandemiczną i funkcjonowanie szkół w trybie zdalnym, szkolenia przeprowadzono za pośrednictwem platformy internetowej Zoom. W warsztatach udział wzięło łącznie około 80 uczniów i uczennic.