Polska policja włączyła się w kampanię społeczną pod hasłem #RozmawiajReaguj, której celem jest uwrażliwienie społeczeństwa na problem wykorzystania seksualnego małoletnich.
Z pierwszego raportu sporządzonego przez komisję do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajowości wynika, że ofiarami przemocy seksualnej w Polsce w ostatnich latach były najczęściej dzieci w wieku 13-15 lat (49%) i 7-12 lat (41%). W momencie popełnienia czynu 76% krzywdzonych dzieci przebywało w swoim domu pod opieką rodziców. W 54% przypadkach nikt z najbliższego otoczenia (rodzice, nauczyciele, krewni) nie zauważyli nic niepokojącego. Najczęściej informację o dziecięcej krzywdzie ujawniło samo dziecko, borykając się przy tym z brakiem zaufania ze strony dorosłych, pretensjami oraz negatywną oceną swojego zachowania. Kampania ma na celu utrwalenie w społecznej świadomości, że zawsze w takim przypadku winę ponosi dorosły sprawca i tylko on jest odpowiedzialny za to, co się stało.
W ramach opisywanej kampanii zostały przygotowane plakaty, skierowane do wszystkich obywateli, w szczególności zaś do opiekunów dzieci i młodzieży. Mają one za zadanie zwiększyć świadomość społeczną w omawianym obszarze, a także wskazać odpowiednie wzorce zachowań wobec dzieci, które często w sposób pozawerbalny sygnalizują o dziejącej się im krzywdzie. Plakaty przygotowane zostały w wersji elektronicznej. Umieszczony na nich kod QR przenosi na stronę internetową kampanii, gdzie zawarte są wskazówki dla osób poszukujących informacji na temat wykorzystania seksualnego dzieci.