Bezpośrednia obsługa klientów Urzędu Gminy Komorniki, jak przypomina wójt Jan Broda, została ograniczona. Cel – zapewnienie bezpieczeństwa ich oraz pracowników, minimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem. 3 listopada wdrożony został system pracy zdalnej.
Tego dnia weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów, zakładające do 4 grudnia polecenie pracy zdalnej w urzędach administracji publicznej i jednostkach organizacyjnych, z wyłączeniem pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej.
Wójt informuje, że ze względu na zapewnienie ciągłości funkcjonowania urzędu i obowiązek zachowania terminów postępowań administracyjnych i innych spraw, w Urzędzie Gminy Komorniki realizowany jest tryb pracy hybrydowej, polegający na ograniczonym dostępie bezpośrednim do pracowników urzędu.
Nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze bezpośredniej klientów naszego urzędu. Prosimy Państwa o wyrozumiałość i stosowanie się do poniższych zasad:
— Ograniczona zostaje bezpośrednia obsługa w wydziałach i referatach.
— Zaleca się zdalny kontakt z urzędem: nasi pracownicy są dla Państwa dostępni pod telefonem i mailem. Zachęcamy także do kontaktu za pośrednictwem platformy e-Puap.
— Otwarte pozostaje jedno wejście do urzędu – wejście A od ul. Stawnej.
— W hallu od strony wejścia A nadal będzie wystawiona skrzynka podawcza, w której klient może zostawić dokumenty.
— Dopuszcza się bezpośrednią obsługę mieszkańca w Wydziale Spraw Obywatelskich (pok. 117), przy zachowaniu reżimu sanitarnego [klienci przyjmowani są pojedynczo]. Zaleca się wcześniejsze umówienie wizyty telefonicznie. Klienci wchodzą do biura bez osób towarzyszących, jeśli nie jest to wymagane.
— Obsługa klientów odbywa się z zachowaniem środków ostrożności: osoba wchodząca do urzędu ma obowiązek zakrycia ust i nosa, zdezynfekować ręce i zachować odstęp. Dopuszcza się możliwość mierzenia temperatury klientów. Osoby, które nie będą stosować się do ww. zaleceń, nie będą obsługiwane.
— Klienci z zamiarem skorzystania z Punktu Kasowego Banku Pekao będą wchodzić do budynku urzędu pojedynczo.