Wsparcie pielęgniarki i psychologa, systematyczny kontakt z opiekunem
i możliwość wezwania pomocy 24 godziny na dobę – to wszystko czeka na osoby, które skorzystają z bezpłatnej oferty Zintegrowanego Centrum Teleopieki i Usług Domowych.
Teleopieka to propozycja dla osób, które mieszkają samotnie lub spędzają w samotności większą część dnia. Mogą z niej skorzystać także osoby w trudnej sytuacji życiowej (np.
z powodu niesamodzielności lub niepełnosprawności), potrzebujące wsparcia. Projekt jest bezpłatny i realizowany na terenie gminy Komorniki.
Teleopieka – co można zyskać?
Teleopieka to możliwość całodobowego wezwania pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia oraz systematyczny kontakt z teleopiekunem. W praktyce każdy uczestnik projektu otrzymuje bransoletkę z guzikiem alarmowym oraz prosty w obsłudze aparat telefoniczny. Dzięki temu zestawowi w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia senior może w prosty sposób skontaktować się z teleasystentem, który podejmuje odpowiednie działania – np. wzywa służby ratunkowe i/lub powiadamia osobę kontaktową posiadającego klucze. Jeśli połączenie zostanie wykonane za pomocą guzika alarmowego (tak zwane „połączenie czerwone”) teleasystentowi wyświetla się karta informacyjna o danym uczestniku. To rozwiązanie pozwala szybko przekazać kluczowe informacje służbom medycznym (np. o przyjmowanych lekach, chorobach, miejscu zamieszkania itp.). Dane te ustala wcześniej z seniorem opiekun, który dokonuje kwalifikacji do projektu.
W ramach Teleopieki uczestnik może korzystać również z tak zwanych połączeń zielonych, czyli rozmów towarzyskich z teleasystentem, np. jeśli doskwiera mu samotność. Ponadto raz w tygodniu teleasystenci sami dzwonią do podopiecznych, aby sprawdzić, jak oni się czują i czy sytuacja zdrowotna nie uległa pogorszeniu. Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę, również w niedziele i święta.
Usługi domowe – dlaczego warto?
Usługi domowe to wsparcie specjalistów z zespołu medycznego: pielęgniarki, psychologa i fizjoterapeuty adresowane do uczestników teleopieki oraz ich opiekunów. Zakres usług ustalany jest indywidualnie na podstawie przeprowadzonego wywiadu. Wszystkie usługi są realizowane w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Jak się zapisać?
Zgłaszać można się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 pod nr tel. 502-215-531 lub u pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej – Anny Koralewskiej-Gołembiewskiej pod nr tel. 506-994-612.
O ostatecznej kwalifikacji decyduje pracownik projektu, na podstawie przeprowadzonego wywiadu z potencjalnym uczestnikiem.
Projekt realizowany przez Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy „Flandria”, Stowarzyszenie Medycyna Polska oraz Centermed Poznań Sp z o.o., współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 na terenie następujących gmin: Komorniki, Kórnik, Kleszczewo, Mosina, Buk, Stęszew, Suchy Las, Dopiewo